Shop Mobile More Submit  Join Login
ROCKSTAR by Ruedefaux ROCKSTAR by Ruedefaux
www.youtube.com/watch?v=IX7yxi…
^Akiakane's art is one of my colouring influences btw

Do I know how guitars work? HAHA NOPE! YOLO I TRIED XD But I like this one though. 

Hi Plazzy. We don't see you around in my gallery a lot because I love you less than other characters #keepinitreal

PS; He's not actually a rockstar. He CAN play the guitar though.
Add a Comment:
 
:iconwolfberry-j:
Wolfberry-J Featured By Owner Jun 3, 2015
Cool composition! The diagonal divisions of space create a dynamic energy, and the interplay of warm and cool colors on the shirt adds a nice visual vibe. 
Reply
:iconruedefaux:
Ruedefaux Featured By Owner Jun 3, 2015
thanks :D
Reply
:iconashurikrbg:
AshuriKRBG Featured By Owner May 23, 2015  Hobbyist Traditional Artist
amazing work love the colors   =^3^=
Reply
:iconruedefaux:
Ruedefaux Featured By Owner May 23, 2015
thank you :D
Reply
:iconesekbazgroli:
EsekBazgroli Featured By Owner May 23, 2015
Don't worry it looks good uvu
Great work as always  :heart:
Clever way of putting watermatks on drawings, they fit perfectly and don't disturb the composition ;A;
Reply
:iconruedefaux:
Ruedefaux Featured By Owner May 23, 2015
haha thank you :D

AND LOL MY WATERMARKS. i saw a post on some tumblr artist blog about how its annoying that some artists put like 5 giant watermarks on their images, and im just like whelp... *shrugs and loads up the watermark gun anyway LOL*
until then, the only time i show anyone clean versions of the image is if i drew the picture for that person.
but yeah, i try to make it so it doesnt take away from the image TOO much. XD
Reply
:iconesekbazgroli:
EsekBazgroli Featured By Owner May 23, 2015
YES DETAILS ARE IMPORTANT
Well I hate watermarks to be honest XD But those covering artwork ruining the composition for example dA watermarks, oooh they're so ugly. But your are colorful and they make drawings look like, dunno, comic cover so there's plus for you The Spine Approves 
Reply
:iconruedefaux:
Ruedefaux Featured By Owner May 23, 2015
LOL nah trust, i completely understand the hate for watermarks XD but i think it's really only an issue if you like... can't see the work underneath at all. like the DA watermark is just a almost solid white thing and covers a lot.
thanks though XD
Reply
:icontunglskin:
Tunglskin Featured By Owner May 22, 2015  Hobbyist Digital Artist
*Starts playing the song 'All Star' by Smash mouth*
Reply
:iconruedefaux:
Ruedefaux Featured By Owner May 22, 2015
LOL you could XD
Reply
:iconlovethelieyoulive:
Lovethelieyoulive Featured By Owner May 22, 2015  Student Traditional Artist
Cool. ^-^
The hand-guitar placing isn't exactly right, but guitar-playing takes a lot of hand movements. I've seen people at shows hold them like that during a bass/vocal solo or something.
Very nice work.
Reply
:iconruedefaux:
Ruedefaux Featured By Owner May 22, 2015
thank you :D

haha yeahhh i know, im not a guitar player, and i TRIED looking at references, but in the end i was just AHHH WHATEVER cuz it got difficult XD
maybe next time :P
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
May 22, 2015
Image Size
4.7 MB
Resolution
1836×2664
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
277
Favourites
51 (who?)
Comments
12
×